השיטות השונות של הליך השתלת שיניים

אין ספק כי השתלת שיניים הינו הליך חיוני כאשר יש אובדן של שן אחת או יותר. ישנן שיטות שונות של השתלות שיניים, כאשר בחירת השיטה תיעשה רק לאחר אבחון יסודי של חלל הפה ובהתאמה אישית למבנה ולאופי הדנטלי של המטופל. בשנים האחרונות חלה התקדמות משמעותית בתחום השתלות השיניים וכיום ניתן למצוא שיטות חדשניות כמו השתלת שיניים ביום אחד, השתלות שיניים ממוחשבות וסוגי שתלים חדשים. חלק מהשיטות הקיימות הינן:

השתלת שיניים רב שלבית

השתלת שיניים רב שלבית הינה למעשה השיטה השכיחה ביותר לביצוע של השתלות שיניים. מדובר בתהליך שמתפרס על פני מספר חודשי טיפול, כאשר לאחר כל שלב בתהליך יש צורך להמתין עד להחלמה המלאה של הלסת, בכדי שהשתל יתקבע בו באופן אידיאלי. תחילה, יש צורך לבצע עקירה של השן או השיניים, בהתאם לדיאגנוזה הרפואית. לאחר העקירה מכניסים את הבורג אל תוך עצם הלסת, כאשר הבורג עצמו ישמש כבסיס של השן המושתלת, ובשלב הבא, ולאחר ההחלמה, יולבש על גבי הבורג הכתר.
השתלות שיניים בשיטה רב שלבית מתאימה בדרך כלל למי שעצם הלסת שלו אינה חזקה מספיק, ולכן, בדרך כלל, בגילאים מתקדמים, זוהי השיטה העדיפה. חשוב לציין, כי במקרים בהם עצם הלסת חלשה מאוד, בעיקר בקרב אוכלוסיית המעשנים, הרי שיש צורך בשלב מוקדם יותר לקדיחת הבורג, והוא בהשתלה של עצם לסת.

השתלת שיניים ביום אחד

לאחרונה, נכנסה לשוק שיטה חדשה לביצוע השתלות שיניים והיא השתלת שיניים ביום אחד. כלומר, כבר באותו היום, עוקרים את השן, קודחים את הבורג ומרכיבים את הכתר, ללא צורך לחכות לתקופת ההחלמה של עצם הלסת בין שלב לשלב. באוכלוסיות צעירות, בהן עצם הלסת הינה חזקה וטובה, השתלת שיניים ביום אחד הינו פיתרון מיטבי, מאחר ואין צורך להמתין לתקופת ההחלמה ללא שן. כבר בתוך כמה שעות ניתן לצאת מן המרפאה עם השיניים המושתלות.

השתלת שיניים All On 4

השתלת שיניים מסוג זה מתאימה לאלו אשר זקוקים להשתלה של יותר משן אחת ברצף, כלומר, מחסור של שיניים אחת ליד השנייה. השתלת שיניים מסוג זה מתבצעת באמצעות קדיחה של מספר ברגים כאשר עליהן מחברים גשר של כתרים. כאשר יש חסך של מספר שיניים, הרי ששיטה זו מאפשרת לחסוך בכמות השתלים, מה שמוביל לתהליך נוח יותר בעבור המטופל וזמן החלמה קצר יותר. השתלות שיניים מסוג זה מתבצעות ביום אחד, על מנת למנוע את חוסר הנעימות של חוסר בשיניים. גם בסוג זה של השתלות יש צורך בעצם לסת חזקה.

השיטות השונות של השתלות שיניים מאפשרות להתאים בדיוק את השיטה הטובה ביותר בעבור המטופל. חשוב לבחון את איכות עצם הלסת על מנת ליצור מצע נכון לשיניים המושתלות.