כשאנחנו חושבים על היגיינת הפה, הנחת היסוד שלנו היא, שאנחנו צריכים לצחצח שיניים ולשמור עליהן בשביל להימנע מחורים, להימנע מטיפולי שיניים מיותרים, כלומר אנחנו עושים את זה בשביל שנוכל להשתמש בשיניים שלנו בצורה סדירה מבלי שנצטרך לבקר אצל רופא שיניים, ביקור שהוא אף פעם לא נעים, לאף אחד.

אך בתוך שלל הסיבות אשר בגינן אנחנו צריכים לשמור על השיניים שלנו, הרי שאנחנו יכולים למצוא עוד סיבה אחת מאוד טובה והיא, להימנע מריח לא נעים מהפה. אין הכוונה רק לכך שאם אנחנו לא נצחצח שיניים אז יהיה לנו ריח לא נעים של אוכל ושתייה שצרכנו בארוחה האחרונה, או ריח לא נעים של בוקר אחרי שינה. זה מעבר לכך, וזה גם קשור לכל הנושא של שמירה על בריאות השיניים והחניכיים ולא רק על ההיגיינה הבסיסית שלהן.

ריח רע מהפה זו תופעה מאוד מוכרת, בקרב לא מעט אנשים אשר אינם שומרים על בריאות השיניים שלנו. זה די ברור וטבעי שכך יהיה גם. אם אנחנו לא מצחצחים שיניים, אם אנחנו לא מקפידים להשתמש בחוט דנטאלי ומי פה, אז אנחנו אוגרים בתוך הפה, בין השיניים, חלקי מזון שונים. אלה יוצרים שני מצבים במקביל, ראשית, הם בעצמם גורמים לריח לא נעים, שנית, הם גורמים נזק לשיניים, כולל לריקבון, אשר יוצר ריח לא נעים. כל זה מוביל לנקודה בה בכל פעם שנפתח את הפה ולעיתים אפילו לא נצטרך לעשות זאת, ואנשים ירגישו שיש לנו ריח רע.

צריך לומר, ריח רע מהפה לא נוצר רק מאוכל. הוא יכול להיווצר גם מאלמנטים כמו סיגריות או אלכוהול, צריכת קפאין מוגברת ועוד. במילים אחרות, מדובר על חומרים אשר יוצרים תחושה מאוד לא נעימה, ריח מאוד לא טוב, וגם גורמים נזק לבריאות השיניים בסופו של דבר. בין אם זה שינוי בצבע שלהן ובין אם זה ריקבון או כל דבר אחר.

כיצד מתמודדים עם הבעיה?

ובכן, בשביל להימנע ממצב של ריח לא נעים מהפה, אנחנו צריכים לשמור על היגיינת השיניים ועל בריאותן. לשם כך, עלינו להקפיד על צחצוח שיניים, שלוש פעמים ביום. אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה נכונה כפי שרופא שיניים או שיננית מסבירה לנו. כמו כן, אנחנו צריכים להקפיד ולהשתמש בחוט דנטלי ובמי פה, לפחות פעם ביום.

רצוי שנימנע מצריכת מאכלים או שתייה שיוצרים ריח לא נעים. יש אנשים שרגישים לכך יותר והריח נדבק אליהם הרבה יותר זמן מאשר לאחרים.

כמו כן, חשוב מאוד להקפיד וללכת לרופא בכל פעם כשאנחנו חווים בעיה מסוימת. ייתכן וזו התחלה של דלקת או כל דבר אחר, אשר אם לא נטפל בכך בהקדם, גם נגרום נזק וגם נתמודד עם ריח לא נעים שיקרין לסביבה.