תחום רפואת השיניים הולך ומתפתח ללא הרף, בשנים האחרונות ניתן למצוא שלל פתרונות חדשים ואיכותיים גם בתחום שיקום הפה. אנשים רבים סובלים מבעיות כמו חוסר ואובדן שיניים, כתמים ושינויי גוון בשיניים, רווחים בין השיניים, שיניים שבורות, קצה מחוספס ולא ישר של השן וכדומה. באמצעות טיפולים מתקדמים ניתן לשקם את הפה של המטופל וזה זוכה לחיוך מושלם ולמראה אסתטי מרהיב, בדיוק כמו כוכבי הקולנוע, הדוגמניות ומפורסמים אחרים.

למי מתאים טיפול ציפוי שיניים בחרסינה?

כל אדם בעל שיניים בריאות וטובות שאינן מושלמות וחלקן לא יפות, וכל מי שרוצה לחייך בפה מלא עם שיניים בגוון אחיד ובוהק, וליהנות מאסתטיקה גבוהה, יכול כיום לעבור הליך הנקרא ציפוי שיניים. הטיפול מתאים לכל מי שרוצה לכסות פגמים שונים בשיניו, לדגמה שן שבורה, שן שצבעה כהה עם הזמן, שיניים עם כתמים כהים ומכוערים וכדומה. כמו כן, הטיפול מתאים למי שסובל מנסיגת חניכיים ומעוניין להסוות את שורשי השן הגלויים, ולמי שמעוניין בהלבנת שיניו אך לא הצליח להגיע לגוון הרצוי באמצעות שיטות הלבנה נפוצות.

עם זאת, חשוב לציין כי ציפוי שיניים עשוי שלא להתאים לאדם שעבר טיפול שורש ובעקבות זאת השן שינתה את צבעה, במקרה זה מומלץ להרכיב כתר חרסינה על השן הספציפית, הכתר חשוב גם כדי לחזק את מבנה השן ולהגן עליה. בנוסף, הטיפול לא מומלץ למי שנוהג לשחוק את שיניו ולסתותיו ננעלות בלילה בזמן השינה, כיוון שקיים סיכוי רב לשבירת הציפוי מחרסינה.

טכנולוגיה חדשה לשיקום הפה

ציפוי חרסינה לשיניים נחשב לטיפול יחסית חדשני ומתקדם, אמנם עלותו עשויה להיות גבוהה, אך המטופל זוכה לשיקום מדהים ונפלא של שיניו ושל פיו. הרעיון בבסיס הטכנולוגיה החדשה הנו פשוט, הדבקת ציפויי חרסינה דקים על השן כדי ליהנות מחיוך מושלם. ניתן לבחור בגוונים שונים של הציפוי, בהתאמה לגוון של שאר השיניים בפה. הטיפול נחשב יקר יחסית כיוון שרק מעטים מסוגלים לבצעו במקצועיות, נדרשת מיומנות גבוהה ביותר הן של רופא השיניים והן של הטכנאי המייצר את הציפויים במעבדה. מעבר לכך, עלות החומר יקרה ויש לבצע הדמיה ממוחשבת על מנת לתכנן בדיוק רב את הציפוי לשיניים מחרסינה.

את הציפויים לשיניים העשויים מדפי חרסינה מתקינים על השן לאחר השחזה דקיקה של ציפוי האמייל הטבעי המגן על השן. ההשחזה אינה פוגעת בעמידות השן ונועדה רק כדי לאפשר הדבקה איכותית של הציפוי. יודגש כי לפני הטיפול מבצע רופא השיניים הדמיה ממוחשבת המאפשרת למטופל לחזות כיצד ייראה פיו לאחר השלמת הטיפול. ההדמיה חשובה גם כדי לתכנן את ציפויי החרסינה בפרופורציות נכונות ומדויקות לקו החיוך ולמבנה פיו של המטופל.

לאחר השחזת השיניים מדביקים ציפוי זמני עד להשלמת ייצור הציפויים מחרסינה, כאשר המעבדה שולחת חזרה את הציפוי מוכן, המטופל מוזמן למרפאת השיניים ומשלימים את הטיפול. הציפוי עמיד לאורך זמן ומראהו כמו שן טבעית בריאה בגוון בהיר ובוהק.