שיניים הם אחד האיברים הכי חשובים בגוף. כאשר אנחנו מזניחים את השיניים שלנו אנחנו יכולים לסבול מבעיות שונות כמו נסיגת חניכיים, חורים בשן, דלקות חניכיים ועוד. אדם הסובל מבעיות נאלץ  להתרגל לחיות עם הרבה מאוד כאב וקושי. כאבי שיניים הם כאבים חזקים כאין דוגמתם והם יכולים להוציא כל אחד מאיזון. על-מנת להימנע בעיות בחלל הפה כגון דלקות שיניים וחניכיים יש מספר פעולות שאפשר ומומלץ לעשות. יש להקפיד על צחצוח שיניים מספר פעמים כל יום (בין פעמיים לשלוש). כמו-כן, מומלץ להקפיד לשטוף את הפה שלנו במי פה עם אלכוהול אשר מחטאים את הפה ומנועים התפתחות של דלקות.

כיצד רופא שיניים יכול לסייע לנו לטפל בחניכיים שלנו?

באם אנחנו מרגישים כאב שיניים בזמן אכילה או שתיה או אם יש דימום קל בעת הצחצוח זה סימן לבעיית שיניים או חניכיים. במקרה של בעיה בחניכיים כמו דלקת חניכיים מומלץ לא להמתין ולהגיע לרופא שיניים לבדיקה וטיפול. רופא שיניים יכול לסייע במניעת בעיות שיניים כדוגמת עששת והוא יכול להעניק לנו גם טיפול מניעת נסיגת חניכיים. חשוב למנוע את נסיגת חניכיים כי כאשר החניכיים זזות אחורה המבנה של כל הפה והלסת משתנה – דבר שלרוב הוא לא אסתטי. נסיגת החניכיים עשויה לגרום לכאבים מאוד חזקים וחשוב לטפל בנסיגה בהקדם האפשרי – טיפול מוקדם יכול למנוע את הנסיגה.

למה חשוב להקפיד ללכת לרופא שיניים מגיל צעיר?

למעשה, הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות למען בריאות הפה שלנו, הוא להקפיד ללכת לרופא שיניים מגיל צעיר. חשוב להקפיד ללכת לרופא שיניים כבר בגיל ינקות, במהלך הילדות וגיל הנעורים. חשוב ללכת לרופא שיניים לשם קבלת טיפול מונע. טיפול מנעתי ומוקדם בשיניים שלנו יכול למנוע מאתנו חורים בשן או מצב של עקירת שיניים או טיפולי שורש לא נעימים בעתיד. על אנשים בוגרים ומבוגרים רצוי מאוד להקפיד ללכת לבדיקות וטיפולים תקופתיים אצל רופא השיניים. חשוב לקבל טיפולי שיניים אך חשוב גם לשמור על השיניים מפני חומרים מזיקים כמו סיגריות, שתייה מתוקה, ממתקים ומאכלים עתירים בסוכר. כמו-כן, מומלץ להפחית בכמויות שתייה חמה כמו קפה ותה מאחר ולמשקאות אלו יש נטייה ליצור כתמים צהובים-חומים על השיניים ופוגעים בלובן שלהם ובמראה האסתטי של הפנים שלנו.