סובל מכאב שיניים שלא עוזב אותך? סובל מדימום וכאבים בלעיסה? סביר מאוד שאתה זקוק לטיפול שיניים, ברפואה הדנטלית מאוד חשוב לא להגיע למצב שאתה צריך טיפול שיניים דחוף, טיפולי חירום דנטליים יכולים להיות כואבים במיוחד ולעלות הרבה כסף, במאמר זה נעסוק בחשיבות של טיפולי שיניים שוטפים ולמה חשוב להימנע מלהגיע למצב של טיפול שיניים דחוף:

איך מגיעים למצב שמצריך טיפול דנטלי דחוף ודרכי מניעה?    

ישנם מספר סיבות עיקריות שגורמת לכך שאנשים צריכים טיפול שיניים דחוף והם:

הזנחה – במקרים רבים מגיעים מטופלים שהזניחו את השיניים שלהם לאורך שנים ועקב כך נוצרו אצלם מספר בעיות מורכבות שדורשות טיפול חירום, במקרים רבים הזנחה של בריאות הפה מגיע כתוצאה מחרדות דנטליות והפחד של המטופל מכיסא הטיפולים, במקרים כאלה של חרדה דנטלית מומלץ לבצע טיפול בהרדמה מלאה ובכך להימנע מהרגע המלחיץ והכאב.

אי ציות להוראות לאחר טיפול – לפעמים לאחר טיפולים מורכבים כמו טיפולי שורש והשתלות יכולה להיגרם דלקת באזור שטופל וכן דורש טיפול חירום באזור לפני שהדלקת מתפתחת ומחמירה.

מכה/ שבר לא צפוי בשן – מכה באזור הפה יכולה להביא לשבירה של חלק מהשן או כולה ודורשת טיפול חירום, לטיפול משמעות רבה ולא רק מבחינה אסטטית, לאחר טראומה באזור השן יכולה להתפתח דלקת בחניכים וכן בשורש השן ולכן דרוש טיפול חירום.

מקרה שהגיע אלינו לאחרונה

אישה כבת 32 הגיע אל מרפאת שיניים בראשון לציון עם מספר בעיות חמורות בפה: 24 מתוך 32 השיניים שלה דרשו טיפול, הבחורה סבלה מדימום קשה בחניכים ובדיקה ראשונית הראתה שיש לבצע לה מספר טיפולי שורש וכן 3 השתלות.

הבחורה הסבירה לנו שהיא סובלת מחרדה דנטלית קשה ולא ראתה רופא שיניים מעל לעשור (!)   , אך היא הגיעה למצב שהכאב כבד מנשוא ופוגע בתפקוד היום-יומי שלה. לצורך טיפול במקרה הזה הוחלט לבצע ניתוח כירורגי שערך כ-5 שעות. לאחר ניתוח כירורגי היקר אותה בחורה נשארה במעקב הרופאים כשמונה חודשים לאחר הניתוח ונדרשה בכמה טיפולי המשך עקב המצב הדנטלי הקשה שממנו סבלה.

לסיכום

אין שום סיבה להגיע למצב של טיפול שיניים דחוף ונמצא כי טיפול שיניים מתמשך עתיד למנוע בעיות דנטליות חמורות וסיכוי לדלקות. טיפול שיניים זה עסק יקר וכן כל הזנחה של בריאות השיניים תביא לנזקים קשים ועלויות טיפול כבדות וכמובן שלכאב בלתי נסבל.