טיפים לשמירה על חיוך צעיר

חלק גדול מהאחריות לשמירה על חיוך צעיר, בריא ומלא חיים, מוטל עליכם. הפה שלכם הוא יותר מאשר סתם חיוך יפה, הוא גם השער לבריאות כללית טובה. שמירה על שער נקי עשויה לתרום לבריאות טובה לאורך זמן ולמראה צעיר יותר.

בין אם הפנים שלכם מקומטים או חלקים (באופן טבעי או לאחר מתיחת פנים) – החיוך שלכם הוא זה שיקבע את הרושם הראשוני. למה הכוונה? ובכן, חיוך עם שיניים לבנות ובריאות יעביר מסר של נעורים, ואילו חיוך עם שיניים עקומות, חסרות או שחוקות, יעביר מראה מבוגר ועייף.

התדרדרות מראה השיניים

נהוג לומר כי ״העיניים הן החלון לנשמה״, אבל הפה שלנו מספר הרבה יותר מהעיניים על הגיל שלנו, וכנראה גם יותר ממה שהיינו רוצים להסגיר.

למעשה, ככול שאנחנו מתבגרים, השיניים שלנו משתנות והחיוך שלנו מזדקן, לעתים קרובות, במהירות גבוהה יותר מהגיל הכרונולוגי.

שיניים מזדקנות הן הרבה פעמים כהות או צהבהבות יותר. האורך שלהן הולך ונשחק, כאשר לעתים השיניים מתחילות גם להיסדק ולהישבר, ואז הן תומכות פחות בשפתיים ומקנות מראה פנים הרבה יותר מבוגר מהגיל הכרונולוגי.

אבל אין סיבה ליפול לייאוש. יש דרכים שיכולים להפוך את מראה הפה והחיוך שלכם לצעיר כפי שאתם מרגישים בלב. והכל מתחיל בשמירה על ניקיון הפה.

שמירה על פה צעיר ורענן כרוכה בשני צעדים פשוטים, מוכחים ומעשיים:

  • צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי מדי יום
  • בדיקה תקופתית אצל רופא שיניים אחת לשישה חודשים

כלומר, הקדשת זמן לצחצוח שיניים ולניקוי בחוט דנטלי וביקור אצל רופא השיניים, הוא כל מה שנדרש, זה קל לבצע, לא יקר, וכל אחד צריך להקפיד על כך.

אז מה מעכב אתכם?

רופאי שיניים מעידים כי אנשים רבים לא לוקחים ברצינות את בריאות הפה. הם מתייחסים בכובד ראש לאיפור הפנים ולחיוך שלהם, אבל לא מקדישים אפילו רגע של מחשבה לחניכיים שלהם. צחצוח שיניים לוקח זמן, וניקוי השיניים הוא אחד ההרגלים שאנשים מתקשים לאמץ. רק 25% מהאוכלוסייה מודעים ליתרונות של השימוש בחוט דנטלי, פעולה שדורשת כשתיים עד שלוש דקות ביום. אבל למי יש זמן? כולנו כל כך עסוקים כל הזמן.

אבל האמת היא שיש סיבות רבות שבגינן כדאי להקדיש זמן לטיפול בשיניים, במיוחד כדי להבטיח בריאות טובה:

  • דלקת ומחלת חניכיים

דלקת יכולה להתרחש כאשר חיידקים ופסולת, כמו פירורי מזון, חודרים לכלי הדם שמסביב לשיניים. דלקת היא התגובה של הגוף כנגד הפולשים הללו. וכאשר תופעה זו מתרחשת שוב ושוב, בסופו של דבר נגרמת דלקת חניכיים כרונית לטווח הארוך.

דלקת חניכיים כרונית קשורה למחלות כרוניות, כולל מחלת לב, סוכרת, דלקת פרקים ומחלת אלצהיימר. לא ברור אם הדלקת היא הסיבה למחלות אלה, או שהיא הסמן לסיבות אחרות. בכול מקרה, אלה לא סימנים טובים.

אנשים רבים מושפעים ממחלת חניכיים הנגרמת על ידי הצטברות נרחבת של חיידקים לאורך החניכיים והשיניים. מחלת החניכיים היא הגורם העיקרי לאובדן שיניים.

הצטברות בקטריאלית, דלקת, עששת שיניים ומחלת חניכיים – מתרחשות בשקט ובאטיות. לכן, אנשים רבים כלל לא מודעים לעובדה שהם סובלים מתופעות אלה, עד שזה כבר מאוחר מדי.

כאשר צחצוח השיניים והניקוי בחוט דנטלי מתבצעים כראוי ובאופן עקבי, חלה ירידה בהצטברות החיידקים או הפלאק בפה, משעור למניעת דלקת ומחלת חניכיים.

  • שיניים מוכתמות

עישון ושתייה (בעיקר יין אדום או קפה), יכולים להשאיר אתכם עם שיניים מוכתמות ובכך להשפיע על הגיל שבו אתם נראים.

הלבנת שיניים – על ידי תכשירים שנרכשים בבית המרקחת או בקליניקה של רופא השיניים – הפכה לפופולרית יותר ויותר, והיא משווקת לעתים קרובות כדרך להיראות ולהרגיש צעירים יותר.

מומחים טוענים שהלבנה מלאכותית יכולה אמנם לשפר את החיוך שלכם באופן זמני, אבל כדי שתוכלו להשפיע באופן מתמשך ולאורך זמן על המראה הצעיר שלכם – חשוב להקפיד על צחצוח שיניים, על ניקוי בחוט דנטלי, ועל קביעת תור במרפאת השיניים לטיפולי שיניים שגרתיים.

כמובן שבכך לא די. אם אתם רוצים להישאר צעירים, קחו בחשבון את כלל אורח החיים שלכם:

  • לישון טוב
  • להקפיד על תזונה בריאה
  • להקפיד על פעילות גופנית
  • לשים לב לרמות הדלקת בחניכיים

אין קיצורי דרך שיאפשרו לכם להישאר בריאים, רק אם תנקטו בצעדים הנדרשים לשמירה על בריאות הפה שלכם באופן קבוע, תצליחו לשמור על חיוך צעיר ובריא לאורך זמן.