כל מה שרציתם לדעת על השתלת שיניים ביום אחד

עד לפני כמה שנים השתלת שיניים היתה דבר שרבים נרתעו ממנו, בעיקר בשל הפחד ובשל העובדה כי היה מדובר בתהליך ארוך של מספר חודשים, בהם נאלצו המטופלים לשוב ולפקוד את חדרו של רופא השיניים לצורך המשך טיפול. היום, עם ההתפתחות הטכנולוגית של רפואת השיניים, ניתן ליהנות מהליך של השתלת שיניים ביום אחד בצורה נוחה ונעימה הרבה יותר.

בדיקת התאמה

לפני שניגשים לבצע השתלת שיניים ביום אחד, יש צורך לאבחן את חלל הפה ואת איכות עצם השן. חשוב לוודא כי עצם השן הינה מספיק חזקה על מנת להתאים לשיטה זו של השתלת שיניים. לא כל מטופל יוכל ליהנות משיטת השתלה זו, ולכן, לייעוץ המקצועי יש תפקיד חשוב בהצלחת הפרוצדורה לאורך זמן. לאחר צילומי השיניים ובדיקה של רופא השיניים, ניתן לקבוע את סוג ההשתלה המתאימה. במידה ועצם הלסת חזקה דייה, ניתן יהיה לערוך הליך השתלות שיניים ביום אחד.

הכנת הכתרים

אם המטופל מתאים להליך של השתלת שיניים ביום אחד, לוקחים את מידות הכתרים מהמטופל ומכינים אותם מבעוד מועד, על מנת שאלו יהיו מוכנים לקראת יום ההשתלה.

יום ההשתלה

יום ההשתלה הוא יום מיוחד וארוך. למעשה, ביום הזה, מבצעים מספר גדול של הליכים רפואיים, וזאת, על מנת לקצר את השלבים של תהליך ההשתלה המסורתי ולדלג על תקופת ההחלמה ביניהם. ביום ההשתלה מבצעים גם עקירה של השיניים, במידה ויש צורך, היות ולעיתים השיניים נפלו באופן עצמאי כתוצאה ממחלה או תאונה, גם הברגה של השתלים וגם הרכבה של הכתרים המוכנים מבעוד מועד. ההשתלה נעשית בהרדמה מקומית.

אוכלוסיית היעד של השתלת שיניים ביום אחד

לא כל אחד יכול ליהנות מהליך מקוצר של השתלת שיניים ביום אחד – רק מטופל בעל עצם לסת חזקה מספיק ומבנה מתאים יוכל להתאים להליך זה. אוכלוסייה נוספת אשר תהנה מתהליך מקוצר היא אלו אשר יש לבצע בהם השתלה של שורת שיניים שלמה, מאחר ולא ניתן למעשה להתנהל ללא שיניים בחלל הפה. גם כאשר מדובר בשן אשר חסרה בחלק הקדמי של הפה, מומלץ לבדוק התאמה לתהליך טיפול ביום אחד.

יתרונות השיטה

ללא ספק השתלות שיניים ביום אחד מאפשרות הליך מקוצר, אשר מקל על המטופל. כבר באותו היום ניתן לצאת מן המרפאה עם שיניים חדשות וחיוך מאוזן לאוזן, ולהימנע ממצבים לא נעים של מחסור בשיניים. אחוזי ההצלחה של השתלת שיניים ביום אחד זהים לחלוטין לאלו של השתלת שיניים מסורתית, מאחר ושלב האבחון הינו השלב החשוב, הקובע את מידת ההתאמה להליך.