אין זה סוד שככול שמתבגרים, כך נגרם יותר נזק לגוף וכלל המערכות פחות חיוניות. אי לכך יש להיות ערניים, על מנת להצליח לבלום בזמן מגוון בעיות בריאותיות בטרם הן הופכות להיות כדור שלג הרסני. מכאן שגם בתחום רפואת השיניים חשוב ביותר להקפיד על בדיקה תקופתית, ואם מגיעים למצב בו יש לעבור השתלת שיניים, מוטב לפנות למרפאה מקצועית על מנת לקבל מענה מקצועי, וזאת כי איבוד שיניים בגיל מבוגר עשוי להוביל לשורה ארוכה של בעיות נוספות (ומיותרות) אשר משפיעות ישירות על איכות החיים – אם מבחינת ביטחון עצמי ואם מבחינת מזעור המאכלים שניתן לאכול.

 

רופאי שיניים ייעודיים

נכון שלא רק מבוגרים סובלים מאובדן שיניים, אך כן יותר מבוגרים סובלים מכך, ולו כי מבוגרים נוטים לסבול מבלאי יותר מהותי, מבוגרים נוטים יותר לסבול מחוסר סידן (משפיע על מצב העצם), מבוגרים יותר סובלים מדלקות חניכיים, מנסיגת חניכיים וכדומה, כך שאין זה מפליא שניתן למצוא קליניקות שמחזיקות רופאי שיניים ייעודיים עבור שכבת הגיל המבוגרת.

 

בחינה מקדימה

יש להבין שלצד הצורך ההכרחי לעבור הליך השתלות שיניים ולצד העובדה שכיום שיניים תותבות ממזמן כבר אינן  מהוות את הפתרון האולטימטיבי בתחום, עדיין לא כל מי שזקוק לעבור את התהליך הנו מועמד ראוי. אם כן מיהו מועמד ראוי? מי שאינו סובל ממחלות עצם, מי שאינו סובל מסוכרת ואף מי שאינו סובל מבעיה בריאותית בתחום הלב. אי לכך בעוד שכל אדם שמבקש לעבור את ההליך צריך לעבור הבחנה בריאותית, הרי שבגיל מבוגר הצורך מקבל משמעות יתרה, ועל כן שוב נציין שאין לגשת אל כל רופא שיניים, אלא רק אל רופא שיניים אשר מתמחה בקהל היעד המבוגר.

 

הליך שונה

מי שמעט יבחן את התהליך, יימצא שהליך השתלת שיניים מבוסס על החדרת בורג מתכתי אל עומק הלסת, כאשר עליו בונים את הכתר עצמו. עם זאת, יש לקחת בחשבון שכאשר הליך זה מיושם על אנשים מבוגרים, הוא יהיה מעט שונה. במה מדובר? ראשית תקופת ההמתנה בין שלב לשלב תהיה הרבה יותר ארוכה, ולו כי לגוף המבוגר לוקח יותר זמן לקלוט גופים זרים ולהחלים, ובנוסף אצל אנשים מבוגרים לא פעם מתעוררת בעיה של חוסר עצם עבור עיגון יעיל של השתל, ועל כן הליך ההשתלה גם עשוי להצריך הרמת סינוסים – על מנת ליצור תנאים מקדימים עבור קליטת הבורג.

 

השקעה חשובה

לבסוף נציין שאין זה סוד שתוחלת החיים העתידית של מבוגרים יותר קצרה מזו של צעירים, אך אין בכך על מנת להסיק שלא יהיה זה כדאי להשקיע בהליך יחסית יותר יקר וארוך, וזאת כי כפי שכבר ציינו – כאשר מערכת השיניים שלמה ויעילה, נוחה ואיכותית – ניתן למנוע מגוון בעיות נוספות ולתמוך בשאר מערכות הגוף, ולו בדרך עקיפה ומבטיחה.