תחום רפואת השיניים עבר שינוי גדול בשנים האחרונות וישנם חידושים רבים כמו טיפולי השתלות ביום אחד, שתלים חדשים ואיכותיים יותר, טיפולים מתקדמים להלבנת שיניים, סתימות, כתרים ועוד. כדאי לדעת כי כיום לכל בעיה יש כמה פתרונות ושיטות טיפול, לכן כאשר בוחרים רופא שיניים מומלץ לפנות רק למרפאה מקצועית ומתקדמת המציעה שיטות טיפול חדשניות לצד טיפולים מסורתיים ורגילים, כך שתוכלו לקבל מענה יעיל לכל בעיה וצורך.

השתלות שיניים ביום אחד

ללא ספק תחום השתלות השיניים ממשיך לדהור קדימה ומדי שנה אנו עדים לחידושים רבים בענף זה. אמנם תחום השתלים הדנטאליים נחשב יחסית לצעיר בענף רפואת השיניים אך כיום ניתן לבצע טיפולי השתלות שיניים ביום אחד ללא צורך בזמני המתנה ארוכים לאחר השתלת עצם וניתוחים להרמת הסינוס. אם עד לפני מספר שנים נאלצנו להמתין בין שלושה ל- 6 חודשים עד להשתלת השיניים, לאחר השתלת העצם, הרי כיום ביום אחד ניתן לצאת מהקליניקה עם פה מלא שיניים, ללא צורך בתותבות זמניות לתקופת המעבר וליהנות ממראה אסתטי ומתקופת החלמה קצרה. עם זאת, חשוב לבחור רופא שיניים מקצועי ובעל ניסיון בתחום השתלות שיניים כדי ליהנות מפתרון מושלם ומטיפול איכותי ברמה הגבוהה ביותר.

טיפולים חדישים לשיקום הפה

גם בתחום הטיפולים לשיקום הפה יש שיטות חדשניות ומתקדמות יותר, לדוגמה שיקום פה קבוע לשן בודדת חסרה באמצעות שתל דנטאלי עליו מתקינים כתר זירקוניה. בעבר היו הכתרים מיוצרים ממתכות אצילות, חלקם עם ציפוי חרסינה, אך כיום הכתר הנפוץ והמתקדם ביותר הוא כתר זירקוניה, ללא מתכת כלל, את מבנה הכתר חורטים בהתאמה מלאה למבנה הפה מיהלום זירקוניה מלאכותי.

כדאי לציין כי ישנם מטופלים אלרגיים לכתרים המיוצרים ממתכת ולכן כעת הם יכולים להשלים שיניים חסרות או פגומות באמצעות כתרים חדשים ללא מתכת.

כמו כן, ניתן לצפות שיניים בשיטת למינייט כדי לשקם את הפה וליהנות ממראה מושלם ואסתטי, ומחיוך בפה מלא שיניים לבנות. ציפוי שיניים מאפשר גם לתקן רווחים, לשמור על אחידות גובה שיניים, לשדרג את מראה השן ועוד. טיפולי שיניים קוסמטיים נחשבים לטרנד החדש בקרב רופאי השיניים ויש להם ביקוש רב.

יישור שיניים לילדים ולמבוגרים

אם עד לפני מספר שנים מבוגרים רבים נמנעו מיישור שיניים בגלל המראה האסתטי של הגשרים והסמכים המתכתיים הרי כיום ניתן לבצע את יישור השיניים באמצעות התקנת סמכים שקופים, בעזרת סמכים אחוריים שאינם גלויים לעין או באמצעות גשרים שקופים.